SailForum forum żeglarskie Strona Główna
 Regulamin   FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: fromel
2010-09-26, 17:27
Oznakowanie barki
Autor Wiadomość
~Margrabi 
Wilk morski


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 800
Wysłany: 2010-05-07, 21:49   Oznakowanie barki

Znajdzie się jakaś dobra dusza która podpowie jak prawidłowo powinna być oznakowana barka/ponton/platforma - cholera wie jak to-to nazwać - stojąca na kotwicy na środku śródlądowego szlaku żeglownego (na Wiśle konkretnie). W dzień z platformy prowadzone są badania, w nocy "sobie stoi". W jakie światła, czy inne urządzenia sygnalizacyjne powinna być wyposażona?

Uprzejmie proszę moderatorów o przeniesienie wątku do właściwego działu - jak dojdą który jest właściwy. Bo ja nie wiem: nawigacja, locja, przepisy, sygnalizacja?! Czy jeszcze coś innego? :(
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

https://www.facebook.com/DoplynacDoMarzen
 
     
~brożka 
Wilk morski



Pomogła: 29 razy
Wiek: 25
Dołączyła: 22 Lis 2006
Posty: 950
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-07, 22:49   

to chyba będzie jakoś tak:

(z 212)

§ 3.25. Sygnalizacja pracujących urządzeń pływających i statków osiadłych na mieliźnie lub zatopionych

1. Pracujące urządzenia pływające oraz statek na postoju wykonujący prace lub sondowanie lub inne pomiary, powinny pokazywać:
a) ze strony lub stron, z których szlak żeglowny jest wolny dla przejścia statków:
w nocy:
dwa jasne lub dwa zwykłe zielone światła,
w dzień:
dwa zielone podwójne stożki i umieszczone pionowo w odległości 1 m od siebie,
b) ze strony, z której szlak żeglowny jest zamknięty dla przejścia statków:
w nocy:
czerwone światło, widoczne ze wszystkich stron, umieszczone na takiej wysokości, jak górne światło zielone ze świateł określonych w lit. a, o natężeniu świecenia równym natężeniu tych świateł,
w dzień:
czerwoną kulę umieszczoną na takiej wysokości, jak podwójny górny stożek ze stożków określonych w lit. a.
Znaki te pokazuje również urządzenie pływające lub statek wymagające ochrony przed falowaniem,
c) ze strony lub stron, z których szlak żeglowny jest wolny dla przejścia statków:
w nocy:
jasne lub zwykłe czerwone i białe światła, widoczne ze wszystkich stron, umieszczone pionowo czerwone nad białym w odległości 1 m od siebie,
w dzień:
flagę czerwono-białą lub dwie flagi, umieszczone pionowo w odległości 1 m od siebie, z których górna jest koloru czerwonego, a dolna - koloru białego,
d) ze strony, z której szlak żeglowny jest zamknięty dla przejścia statków:
w nocy:
czerwone światło, widoczne ze wszystkich stron, umieszczone na wysokości światła czerwonego określonego w lit. c i o takim samym natężeniu świecenia,
w dzień:
flagę czerwoną umieszczoną na wysokości flagi czerwono-białej lub czerwonej, określonej w lit. c.
2. Znaki sygnalizacyjne określone w ust. 1 lit. a i b mogą być zastąpione w porze dziennej następującymi znakami:
a) ze strony lub stron, z których szlak żeglowny jest wolny dla przejścia statków - znakiem żeglugowym informacyjnym E.1 zezwolenia przejścia, określonym w załączniku nr 7.
b) ze strony, z której szlak żeglowny jest zamknięty dla przejścia statków - znakiem żeglugowym zakazu A.1 zakazu przejścia, określonym w załączniku nr 7, umieszczonym na takiej samej wysokości, jak znak E.1 określony w lit. a.
3. Znaki wymienione w ust 1 i 2 powinny znajdować się na takiej wysokości, aby były dobrze widoczne ze wszystkich stron dla innych statków.
Flagi mogą być zastąpione tablicami w tym samym kolorze.

i jeżeli stoi on na kotwicy
§ 3.26. Sygnalizacja kotwic, które mogą zagrażać ruchowi żeglugowemu

1. Jeżeli w sytuacjach określonych w § 3.20 i 3.23, w nocy, kotwice statków, scalonych materiałów pływających lub obiektów pływających rzucone są w takiej odległości i miejscu, że ich liny lub łańcuchy kotwiczne mogą stanowić zagrożenie dla ruchu żeglugowego, to światło znajdujące się najbliżej kotwicy powinno być zastąpione dwoma zwykłymi białymi światłami, widocznymi ze wszystkich stron, umieszczonymi pionowo w odległości 1 m od siebie.
2. Kotwica znajdująca się w położeniu określonym w ust. 1 powinna być oznakowana:
w nocy:
pławką z reflektorem radarowym świecącą zwykłym białym światłem, widocznym ze wszystkich stron,
w dzień:
żółtą pławką z reflektorem radarowym.
_________________
"byle dalej na ocean,
po co wracać nie wie nikt..."

www.zewoceanu.pl
www.rejsy-morskie.rox.pl
 
     
+Maca 
Admirał



Pomógł: 101 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 3192
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-05-07, 22:55   

Brożka to teoretycznie a praktycznie to stoi takie nieoświetlone monstrum, bo przecież tam nikt nie pływa.
_________________
Radek Kamrowski
 
     
~brożka 
Wilk morski



Pomogła: 29 razy
Wiek: 25
Dołączyła: 22 Lis 2006
Posty: 950
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-07, 22:57   

margrabi napisał/a:
ak prawidłowo powinna być oznakowana


ja tam zacytowałam wedle prośby :) a jak jest w praktyce to każdy wie
_________________
"byle dalej na ocean,
po co wracać nie wie nikt..."

www.zewoceanu.pl
www.rejsy-morskie.rox.pl
 
     
~jarus220 
Wilk morski


Pomógł: 26 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 652
Wysłany: 2010-05-07, 23:08   Re: Oznakowanie barki

margrabi napisał/a:
Znajdzie się jakaś dobra dusza która podpowie jak prawidłowo powinna być oznakowana barka/ponton/platforma - cholera wie jak to-to nazwać - stojąca na kotwicy na środku śródlądowego szlaku żeglownego (na Wiśle konkretnie). W dzień z platformy prowadzone są badania, w nocy "sobie stoi". W jakie światła, czy inne urządzenia sygnalizacyjne powinna być wyposażona?

Uprzejmie proszę moderatorów o przeniesienie wątku do właściwego działu - jak dojdą który jest właściwy. Bo ja nie wiem: nawigacja, locja, przepisy, sygnalizacja?! Czy jeszcze coś innego? :(


Teoretycznie powinna być oświetlona . W praktyce (pracowałem kilka miesięcy przy zabezpieczeniu właśnie tuż przy takiej barce na moście Siekierkowskim ) wszyscy mają to w nosie wliczając: inspektorów budowlanych,policje wodną,wędkarzy,wodniaków,nurków."chudego wojtka" i obsługę zamówionego holownika :D :D :D .
Tydzień prosiłem żeby powiesili "cokolwiek" barwy czerwonej i zielonej . ;)

Jak chcesz zdjęcie takiej barki ( i przy okazji mnie ;) ) podaje linka:

http://www.ferajna.airguns.pl/node/189
 
     
~Margrabi 
Wilk morski


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 800
Wysłany: 2010-05-07, 23:10   

Maca napisał/a:
stoi takie nieoświetlone monstrum, bo przecież tam nikt nie pływa.

Coś taki zadziorny? :|
Po to pytam, żeby właśnie takie nie stało...

Brożka, dziękuję!
Co prawda nieco skomplikowane te przepisy, zwłaszcza jak na tą godzinę!
Reflektory radarowe na pławkach? Cztery? (są cztery kotwice)! No nie wiem... :wecko:
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

https://www.facebook.com/DoplynacDoMarzen
 
     
+Maca 
Admirał



Pomógł: 101 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 3192
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-05-07, 23:13   

margrabi napisał/a:
Coś taki zadziorny? :|
Po to pytam, żeby właśnie takie nie stało...

Źle odebrałeś, Brożka napisała jak powinno być ja z oburzeniem jak w praktyce podchodzą operatorzy takich urządzeń stąd to "tam nikt nie pływa"
_________________
Radek Kamrowski
 
     
~Margrabi 
Wilk morski


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 800
Wysłany: 2010-05-07, 23:33   

jarus220 napisał/a:
wszyscy mają to w nosie

Ale ja nie mam w nosie bom sailor świadomy, forumem chowany :cool: , więc chociaż nie wiem czy uda mi się w 100% spełnić wszystkie wymagania to na pewno nie będzie to nieoświetlone monstrum.
Jarus, "twoja" barka to normalnie koromysło przy "mojej". W zasadzie to taka, ja wiem... tratwa 10 na 10 metrów. Ale dlatego może być mniej widoczna, zwłaszcza że stanie daleko do mostów i innych przeszkód, na środku nurtu...

Maca napisał/a:
ja z oburzeniem jak w praktyce podchodzą operatorzy takich urządzeń

OKI, rozumiem. No to spróbuję zrobić wyjątek od reguły. Poczytam "brożkowe" ;) przepisy, pokombinuję co się da zrobić, a co nie i powiem Wam jak wyszło. O!
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

https://www.facebook.com/DoplynacDoMarzen
 
     
~jarus220 
Wilk morski


Pomógł: 26 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 652
Wysłany: 2010-05-08, 00:03   

Jeżeli chcesz zobaczyć na żywo w nocy jak powinna być oznakowana przeszkoda stojąca na kotwicy i pracująca 24 godziny (bo o tym rozmawiamy) proponuje przejechać się na Siekierkowski pod mostem. Da się praktycznie wjechać autem pod sam most. 100 metrów przed nurtem po prawej (wilanowskiej ) stronie pracuje pogłębiarka należąca do żwirowni. bardzo dobrze i prawidłowo oświetlona. Jadąc tym mostem jej nie widać z auta ale płytą mostu
jak najbardziej.
 
     
+solisail 


Pomógł: 164 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 4499
Wysłany: 2010-05-09, 15:34   

Marcin, wszystkie na Wiśle jakie dotąd widziałem miały flagi - biało-czerwoną (po tej stronie się przechodzi) i czerwoną (zakaz). Tylko one wiszą tak... pionowo - tzn krótszy bok jest od góry.(środkowa Wisła)
_________________
http://www.sailforum.pl/v...r=asc&start=480

http://www.youtube.com/watch?v=1ZjgKgKaFBw
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

LINKI








WSPÓŁPRACA


Dopłynąć do Marzeń

Zew Oceanu

Klub Morski Sailing Whale

SAILBOOK.pl - Twoja przystań internetowa

INFORMACJA
Sailforum uży­wa obiek­tów cookies - ciasteczek.
Cookies wy­ko­rzys­ty­wa­ne są do ob­słu­gi sesji, bez­pie­czeń­stwa i zwięk­sze­nia wy­go­dy przy lo­go­wa­niu się do ser­wisu. Umoż­li­wiają "zapa­mię­ty­wanie" usta­wień i pre­fe­ren­cji użyt­kow­nika. Infor­ma­cje te wyko­rzys­ty­wa­ne są tylko i wy­łącz­nie w ce­lu właś­ci­we­go funk­cjo­no­wa­nia forum.
Dal­sze ko­rzys­ta­nie z na­szej stro­ny inter­ne­to­wej, bez zmia­ny usta­wień prze­glą­dar­ki inter­ne­to­wej oz­na­cza za­ak­cep­to­wa­nie sto­so­wa­nia cookies.