SailForum forum żeglarskie Strona Główna
 Regulamin   FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż czujnika poziomu paliwa - czy ktoś to już robił?
Autor Wiadomość
~kazmir 
Admirał



Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1697
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-31, 13:36   

Czyli coś podobnie jak w samochodach. Prognozowanie, że jak wlejesz np. 50l paliwa to przy jakimś chwilowym zużyciu powinno być tyle, a tyle paliwa w zbiorniku. Jeśli urządzenie jest dokładne i przewidywalne to czemu nie? Tylko cena.....
_________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman.
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
 
     
~Marekk 
Wilk morski


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 596
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2010-10-31, 14:04   

[quote="kazmir"]Jedna tylko ważna uwaga! Nie może być tak zwanego powrotu nadmiaru paliwa do zbiornika bo wtedy pomiar jest bez sensu. quote]

W tym rozwiązaniu dla TIR-ów oczywiście powrót jest obsługiwany i nie można kasować licznika całkowitego zużycia.
_________________
Pozdrówka
Marek

Czartery na Warcie - www.wartaczarter.pl
 
     
~jans-s 
Sternik


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 120
Skąd: ZZ
Wysłany: 2010-10-31, 14:31   

@ kazmir co do ceny to te kilka wizyt na volumenie też coś kosztowało ;)

jans-s
 
     
~kazmir 
Admirał



Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1697
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-31, 21:56   

Wiesz Wolumen to jak festyn trza bywać od czasu do czasu ;)
_________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman.
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
 
     
~saradog 
Kapitan


Pomógł: 27 razy
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2010-10-31, 22:34   

Jeśli chodzi o czujniki przepływowe do silników benzynowych to generalnie producenci (dobrzy) podają że poprawność wskazań na którą dają gwarancje są to zakresy z którymi się spotkałem empirycznie 3,5L 5,5L i ostatni jaki używam 2 sezon to od 7,5L z czego ten który ma najmniejszą liczbę 3,5L zarazem ma najmniejszą maksymalną przepustowość , co wcale nie znaczy że ten którego aktualnie używam 7,5L nie wskazuje np.. chwilowego spalania na poziomie 1,5L ale firma nie ręczy jakim błędem to wskazanie jest obarczone .
Najbardziej wiarygodnym wskaźnikiem spalania są dane jakie uzyskujmy z komputera sterującego wtryskiem w danym silniku .
Jeśli chodzi o silniki diesla to na tą chwilę najmniejsze motorki jakie możemy pomierzyć wskaźnikiem przepływowym to minimum 30KM i oczywiście w tym wypadku koniecznie 2 szt. Na zasilaniu i powrocie .
I bardzo istotna uwaga z własnego doświadczenia to filtry świadomie piszę w liczbie mnogiej bo w takim wariancie przy precyzyjnych czujnikach przepływowych to element który uchroni nas od problemów a zarazem da nam poprawne wskazania a w moim wypadku najistotniejsze jest nie tyle wskazanie L/h co zasięg na posiadanym zapasie paliwa .
_________________
Pozdrawiam Krzysztof B
http://www.el-marine.com/
 
     
~kazmir 
Admirał



Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1697
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-31, 23:39   

Czyli w sumie jak wielki zbiornik to taką niedokładność można pominąć, gorzej jak zbiornik ma np 20l.
Dodatkowa atrakcja to cena X 2szt.
Skoro się temat rozwija to odnalazłem przepływomierz "bajer" z trampka jako ciekawostkę :)



Uploaded with ImageShack.us
 
     
~Marekk 
Wilk morski


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 596
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2010-11-01, 17:03   

saradog napisał/a:
Jeśli chodzi o silniki diesla to na tą chwilę najmniejsze motorki jakie możemy pomierzyć wskaźnikiem przepływowym to minimum 30KM i oczywiście w tym wypadku koniecznie 2 szt. Na zasilaniu i powrocie .


A masz jakieś namiary na mierniki dla diesli (podobno są też takie które i webasto uwzględniają, a tam naprewdę po kropelce idzie).
_________________
Pozdrówka
Marek

Czartery na Warcie - www.wartaczarter.pl
 
     
~SP2BZW 
Sternik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-11-02, 00:52   

kazmir napisał/a:
Skoro się temat rozwija to odnalazłem przepływomierz "bajer" z trampka jako ciekawostkę :)

też gdzieś u mnie leży... nie zdążyłem zainstalować :) tak samo zresztą jak najnowszego, bajeranckiego gażnika :)
_________________
pozdr. Darek
 
     
~saradog 
Kapitan


Pomógł: 27 razy
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2010-11-02, 09:55   

Marekk napisał/a:
A masz jakieś namiary na mierniki dla diesli (podobno są też takie które i webasto uwzględniają, a tam naprewdę po kropelce idzie).

Tak proszę
http://www.floscan.com/html/blue/index.php
Prowadziłem z nimi korespondencję na tematy techniczne w sprawie przesyłania danych po NMEA 2000 , ale o tak precyzyjnych czujnikach po kropelce to nie słyszałem :sad: a bardzo takich potrzebuję .
_________________
Pozdrawiam Krzysztof B
http://www.el-marine.com/
 
     
~Marekk 
Wilk morski


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 596
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2010-11-02, 11:34   

Nie pamiętam z jaką firmą rozmawiałem (straciłem całe archiwum poczty, ale na pewno to była jakaś obsługująca TIR-y), twierdzili, że zużycie z Webasto też będzie uwzględnione. Wyświetlanie na dedykowanym wyświetlaczu, o NMEA nie pytałem. Ponieważ cena była na poziomie 2000-3000 zł, a ja myślalem o tym jako o dodatkowym gadżecie - to sobie odpuściłem.
_________________
Pozdrówka
Marek

Czartery na Warcie - www.wartaczarter.pl
 
     
~Atlantyk 
Wilk morski



Pomógł: 23 razy
Wiek: 63
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 622
Skąd: Jel. Góra
Wysłany: 2010-11-09, 23:04   Montaż czujnika paliwa - czy ktoś to już robił?

Wrócę do tematu i zaprezętuję na zdjęciach na razie mój sposób montażu wskażników paliwa i wody w zabudowanych już zbiornikach ! Sposób już sprawdzony , szczelny i funkcjonuje już parę lat naprawdę polecam! Koledzy już tu zaczęli " bujać w obłokach " o listewkach , o sondach , o przepływomierzach , o zapisywaniu, a nam potrzebny jest normalny wskażnik poziomu paliwa i wody który w każdych warunkach pogody i nocy pokaże nam ile go jeszcze mamy!
 
     
~kazmir 
Admirał



Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1697
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-10, 22:11   

Elegancko i porządnie zrobione, ale masz zbiorniki od góry płaskie.
"Bujaliśmy w obłokach" ponieważ jeśli zbiornik jest okrągły, lub mocno profilowany to taki montaż raczej odpada. Ja pomijam profil dna zbiornika,a przecież też jest istotny ze względu na ramię poruszającego się pływaka i związany z tym prawidłowy odczyt.
_________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman.
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
 
     
~Atlantyk 
Wilk morski



Pomógł: 23 razy
Wiek: 63
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 622
Skąd: Jel. Góra
Wysłany: 2010-11-10, 23:42   

Tak to prawda trzeba troszkę płaskiej powierzchni na zbiorniku ! Min. to 120 x 80 mm. żeby taki czujnik tym sposobem zamontować . Mój wskażnik paliwa jest dziwigniowy więc potrzebuje sporo miejsca w zbiorniku dlatego zamontowałem go w narożniku zbiornika , ale te nowe z Bakisty ( prętowe ) już kształt zbiornika jest im prawie obojętny .
 
     
~Atlantyk 
Wilk morski



Pomógł: 23 razy
Wiek: 63
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 622
Skąd: Jel. Góra
Wysłany: 2010-11-26, 22:03   Montaż czujnika paliwa - czy ktoś to już robił?

Tak jak obiecałem w końcu wykonałem rys. techniczne wykonania części i sposobu montażu wzkażnika paliwa lub wody ; metoda i technologia wyk. taka sama , do wskaźnika wody proponuję zwiększyć wym. otworu do co najmniej 150 x 200 mm. jest to zarazem otwór rewizyjny który służy też do ręcznego mycia zbiornika co ileś tam sezonów !) rys. przeniesione metodą fotograficzną ! Gdyby były mało czytelne to musiałbym wysłać do kogoś z forum żeby je zeskanował i zamieścił ! Na dodatkowe pytania chętnie odpowiem , dla chętnych będzie trochę zajęcia na zimowe weekędy !!!
 
     
~Marekk 
Wilk morski


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 596
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2010-11-26, 22:45   

Ja mam tak zrobione, że płyta górna z Twojego 1 rysunku - jest od spodu (chodziło o ograniczenie wysokości)
_________________
Pozdrówka
Marek

Czartery na Warcie - www.wartaczarter.pl
 
     
~Atlantyk 
Wilk morski



Pomógł: 23 razy
Wiek: 63
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 622
Skąd: Jel. Góra
Wysłany: 2010-11-26, 23:16   

To prawda gdyby ktoś miał bardzo mało miejsca nad zbiornikiem to może ten system odwrócić i tym sposobem można uzyskać ok. 10 mm. na wysokości .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

LINKI








WSPÓŁPRACA


Dopłynąć do Marzeń

Zew Oceanu

Klub Morski Sailing Whale

SAILBOOK.pl - Twoja przystań internetowa

INFORMACJA
Sailforum uży­wa obiek­tów cookies - ciasteczek.
Cookies wy­ko­rzys­ty­wa­ne są do ob­słu­gi sesji, bez­pie­czeń­stwa i zwięk­sze­nia wy­go­dy przy lo­go­wa­niu się do ser­wisu. Umoż­li­wiają "zapa­mię­ty­wanie" usta­wień i pre­fe­ren­cji użyt­kow­nika. Infor­ma­cje te wyko­rzys­ty­wa­ne są tylko i wy­łącz­nie w ce­lu właś­ci­we­go funk­cjo­no­wa­nia forum.
Dal­sze ko­rzys­ta­nie z na­szej stro­ny inter­ne­to­wej, bez zmia­ny usta­wień prze­glą­dar­ki inter­ne­to­wej oz­na­cza za­ak­cep­to­wa­nie sto­so­wa­nia cookies.