SailForum forum żeglarskie Strona Główna
 Regulamin   FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Smar do dławicy wału napędowego
Autor Wiadomość
~zielinski_m 
Wilk morski



Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 548
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-05-07, 07:44   Smar do dławicy wału napędowego

Mam na jachcie silnik stacjonarny diesel, który wymaga nakładania smaru do wału korbowego. Do tej pory był stosowany smar firmy Kroon Oil, ale trudno go dostać w Polsce. Czy ktoś wie jaki inny smar mogę stosować oraz gdzie go kupić?
Ostatnio zmieniony przez Lechoo 2010-05-08, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
+M@rek 
Admirał


Pomógł: 110 razy
Wiek: 63
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 4189
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-07, 08:16   

Gdybys jeszcze napisal co to za zabytek ? Latwiej byloby doradzic, mam zaprzyjaznionego Starszego mechanika ( 77 lat ).
 
     
~zielinski_m 
Wilk morski



Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 548
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-05-07, 10:35   

Silnik jest firmy Liester Petter, ma 43 KM
_________________
Pozdrawiam. Maciej Zieliński
http://www.sailforum.pl/v...p=310243#310243
 
     
+Dawidus 
Admirał


Pomógł: 112 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1283
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-05-07, 22:42   

Wiele agregatów które serwisuję opartych jest na Liester-kach ale żaden nie ma takiego cuda. Jak niby nakładać smar na wał korbowy? Gdzie? Jak to działa? Wał obraca się wewnątrz silnika i dostępu do niego (panewek ) na ogół nie ma.
Łosochozziiii ???? :wondering:
_________________
Pozdrawiam serdecznie, Dawid.
 
     
~zielinski_m 
Wilk morski



Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 548
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-05-07, 23:02   

Dawidus napisał/a:
Wiele agregatów które serwisuję opartych jest na Liester-kach ale żaden nie ma takiego cuda. Jak niby nakładać smar na wał korbowy? Gdzie? Jak to działa? Wał obraca się wewnątrz silnika i dostępu do niego (panewek ) na ogół nie ma.
Łosochozziiii ???? :wondering:


Włodzimierz Ring w swoim artykule dostępnym na tym forum zatytułowanym Eksploatacja silników jachtowych diesla pisze - ...bieżąca obsługa wału śrubowego jest podobnie nieskomplikowana, jak powyżej omówionych sprzęgieł i polega na okresowej kontroli szczelności przejść wału na zewnątrz jednostki a także, w przypadku smarowania uszczelnienia poprzez dławicę, na okresowym jej smarowaniu. W starszych rozwiązaniach polega to na codziennym przekręceniu smarownicy dławicy o jeden obrót oraz okresowym uzupełnianiu smaru w kalamitkach.


Chodzi mi właśnie o smar nakładany do tzw. kalamitki, czyli puszki z której za pomocą pokrętła rozprowadza się smar na wał.
_________________
Pozdrawiam. Maciej Zieliński
http://www.sailforum.pl/v...p=310243#310243
 
     
~mariaciuncia 
Admirał



Pomógł: 80 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 2126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-08, 02:07   

Od pierwszego wpisu mam wrażenie że ktoś pomylił wał korbowy z wałem śruby i dlatego brak konkretnych odpowiedzi, dławicę wału prawdopodobnie można napełnić różnymi smarami im bardziej tłusty tym lepszy głównie chodzi o wodoodporność smaru.
_________________
Pozdrowienia Marian Jasiński - mariaciuncia
 
     
~zielinski_m 
Wilk morski



Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 548
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-05-08, 06:11   

mariaciuncia napisał/a:
ktoś pomylił wał korbowy z wałem śruby i dlatego brak konkretnych odpowiedzi

Zgadza się, pomyliłem się, chodzi mi oczywiście o wał śrubowy :oops:

mariaciuncia napisał/a:
dławicę wału prawdopodobnie można napełnić różnymi smarami im bardziej tłusty tym lepszy głównie chodzi o wodoodporność smaru.

Czy możesz podać jakąś konkretną nazwę?
_________________
Pozdrawiam. Maciej Zieliński
http://www.sailforum.pl/v...p=310243#310243
 
     
~pikuś 
Kapitan


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 443
Wysłany: 2010-05-08, 08:17   

Tanim i dobrym rozwiązaniem jest stosowanie smaru litowego dostępnego w stacjach paliw np. ŁT-4-S3.
Większość firm zajmujących się produkcja smarów ma w swojej ofercie smary wodoodporne np. http://www.oks-germany.co...y/smary/?page=2

pozdrawiam
 
     
Colonel 



Pomógł: 130 razy
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 3531
Skąd: Puck
Wysłany: 2010-05-08, 10:45   

Bardzo prosze modów o zmiane w tytule tematu na: Smar do dławicy wału napędowego

** Komentarz dodany przez: Lechoo: 2010-05-08, 10:49 **
mówisz i masz :D
_________________
Bywajcie!
Colonel
---------------------------------
"Im więcej praw, tym więcej przestępców" (wschodnie)
 
     
~zielinski_m 
Wilk morski



Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 548
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2010-05-08, 11:28   

pikuś napisał/a:
Tanim i dobrym rozwiązaniem jest stosowanie smaru litowego dostępnego w stacjach paliw np. ŁT-4-S3

Klikam pomógł
_________________
Pozdrawiam. Maciej Zieliński
http://www.sailforum.pl/v...p=310243#310243
 
     
~Adameusz 
Kapitan



Pomógł: 22 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 373
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-11, 22:50   

Ja mam u siebie jakiś dziwny patent do smarowania wału za pomocą oleju. W miejscu kalamitki jest doprowadzony wężyk z bakisty zakończony u góry lejkiem. Czy nie powinienem tego zmienić z powrotem na kalamitkę?
 
     
+Dawidus 
Admirał


Pomógł: 112 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1283
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-05-11, 23:01   

Adameusz napisał/a:
Czy nie powinienem tego zmienić z powrotem na kalamitkę?


co to znaczy z powrotem?
Niczego nie zmieniaj bo popsujesz. Twój wał ma smarowanie olejem. Zamiast lejka lepszy byłby zbiorniczek wyrównawczy z olejem. To możesz zmienić. Zbiorniczek umożliwia kompensację zmian ciśnienia w układzie ułożyskowania/smarowania wału i zapewnia zapas oleju. Olej w zbiorniczku powinien być. Jeśli go mocno ubywa to znak, że trzeba naprawić uszczelnienia.
_________________
Pozdrawiam serdecznie, Dawid.
 
     
Colonel 



Pomógł: 130 razy
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 3531
Skąd: Puck
Wysłany: 2010-05-12, 08:09   

U mnie też jest wężyk, tyle że zamiast lejka w bakiscie wisi mały zbiorniczek z olejem. Wał na Beckerach jest smarowany i uszczelniany olejem a nie gęstym smarem.
_________________
Bywajcie!
Colonel
---------------------------------
"Im więcej praw, tym więcej przestępców" (wschodnie)
 
     
~Adameusz 
Kapitan



Pomógł: 22 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 373
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-12, 22:36   

ha, podziękował. A jaki olej tam powinno się lać? Sprawdzałem dzisiaj i od spodu jest tłusto i chyba lekko kapie, w każdym razie rękę brudzi i kropla oleju była na świeżo wymalowanej podłodze komory silnika. Uszczelnienie jest zrobione z jakiegoś czarnego materiału tekstylnego (chyba) i czterech obejm. Chyba to rozkręcę przeczyszczę i zrobię od nowa, tylko nie wiem co mnie może tam spotkać. Czy kojarzycie jakieś problemy z uszczelnieniem?
 
     
~adamus 
Kapitan


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 395
Skąd: Gryfino k. Szczecina
Wysłany: 2010-05-14, 12:57   

Ja mam te same rozwiązanie co wy. W tym roku zastosowałem pojemniczek wyrównwaczy, bo wstrzykiwanie oleju do wężyka mi się znudziło. Jak miałem wyjęty silnik zdemontowałem dławicę i wymieniłem w niej simeringi, tak więc teraz już nie powinno ubywać oleju jak w zeszłym roku. Wlewam normlany silnikowy (poradził mi to mechanik).
Adameusz w innym wątku wspominałem o mechaniku, robił mi silnik Stasiu z Pniewa k. Gryfina, więc chyba to nie twój był silnik. W Szczeciie musi być więc inny jeszcze Becker.

Adam
_________________
Pozdrawiam
Adam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

LINKI








WSPÓŁPRACA


Dopłynąć do Marzeń

Zew Oceanu

Klub Morski Sailing Whale

SAILBOOK.pl - Twoja przystań internetowa

INFORMACJA
Sailforum uży­wa obiek­tów cookies - ciasteczek.
Cookies wy­ko­rzys­ty­wa­ne są do ob­słu­gi sesji, bez­pie­czeń­stwa i zwięk­sze­nia wy­go­dy przy lo­go­wa­niu się do ser­wisu. Umoż­li­wiają "zapa­mię­ty­wanie" usta­wień i pre­fe­ren­cji użyt­kow­nika. Infor­ma­cje te wyko­rzys­ty­wa­ne są tylko i wy­łącz­nie w ce­lu właś­ci­we­go funk­cjo­no­wa­nia forum.
Dal­sze ko­rzys­ta­nie z na­szej stro­ny inter­ne­to­wej, bez zmia­ny usta­wień prze­glą­dar­ki inter­ne­to­wej oz­na­cza za­ak­cep­to­wa­nie sto­so­wa­nia cookies.